majjaeriksson

A och W - check!

Kategori: Maja

 
 
 
Min plan är ju att läsa en bok för varje bokstav i alfabetet, men jag behöver inte läsa dom i rätt ordning från A till Ö, som ni kanske har märkt. Men nu har jag läst A-boken i alla fall. Som ni kan se ovan.
 
Jag ska ärligt erkänna att jag kan ha lockats till att läsa boken tack vare dess färgsprakande framsida. När jag sedan läste på baksidan blev jag dock lite smått orolig över att det skulle vara en sån där bok med massa namn och att den skulle vara tungläst. Så var inte fallet. Till en början tyckte jag nästan att den var provocerande lätt att ta sig igenom med tanke på de tunga ämnen som den faktiskt handlar om (barnlöshet, otrohet, familjeheder osv), men sedan växte den på mig och jag skulle rekommendera den till en vän.
 
Sen checkade jag av W genom att läsa Det finns annan frukt än apelsiner av Jeanette Winterson. Tyvärr föll inte den mig riktigt i smaken, den var, ursäkta uttrycket, för "religionsflummig" för min smak.
 
 
Igår hämtade jag en ny bok som jag redan känner att jag har fattat tycke för. Berättar när jag läst klart den och kanske någon mer. :)
 
Läser du något bra just nu?
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Just nu📕 En annan Alice av Liane Moriarty- nyss börjat - verkar bra📘 Öppnas i händelse av min död av samma författare var ju bra📙

    2018-04-10 | 22:57:18
  • Freja säger:

    Tack för tipa och inte-tips!😎 Jag läser ”Ljuset vi inte ser” av Anthony Doerr, bra bok! Läs!👍🏼 🤗

    2018-04-11 | 22:14:25
  • Karin D säger:

    Men unge, fyller du 27!! Herregud, du är snart ikapp mig ;)

    2018-04-12 | 08:52:55

Kommentera inlägget här: