majjaeriksson

Kompis och rim

Kategori: Maja

 
Från måndagspromenaden.
 
God morgon bloggen och god morgon torsdag!
 
Igår var en fin dag. Förmiddagen på kontoret (se nedan) flöt på bra, tycker jag.
 
Och till lunch kom Moa. Jag hade lovat pannkakor och det löftet höll jag.
 
Sen pluggade vi vidare lite till. Innan vi tog lite rast, luft och kanske godis.
 
Och på kvällen smsade vi fina ord till varandra. Jag är så glad att den där tokan är just min bästa vän.<3
 
Idag fyller Philip år. 27. Han fick frukost på sängen, godis i en hjärtebox och ett kuvert. Med rim. Vissa rader kanske skarpare än andra... Äh, ni kan få läsa det faktiskt:
 
---
I år var det inte lätt,
att komma på något jag inte redan gett
---
Jag har slitit mitt hår,
skrev detta rim så sent som igår
---
Prenumeration på tidning har du fått,
kuponger på massage och sånt du tycker är gott
---
Öl har du på ditt jobb,
köpa något stiligt? Nej, du är ju ingen snobb!
---
I Stockholm var vi förra året,
du behöver ju ingen produkt till håret...
---
Spel har vi så det räcker och blir över,
det är ju inget du behöver!
---
Du har fått fiskedrag,
men vi har inte varit i Prag...!
---
Det får bli en weekendresa,
för dig en gratisresa!
---
Var vi åker? Du bestämmer!
När vi åker? Vi gör som du känner!
---
Några dagar i en annan stad,
hoppas du blir glad!
---
 
Talangfullt va? ;) En upplevelse är ju en bra födelsedagspresent. Vi får se när vi har möjlighet att åka dock, i höst blir det väl inte men kanske en vinter- eller vårtripp? Philip får ju bestämma då. Precis som över middagen ikväll.
 
Men det är ikväll det. Nu väntar ännu en dag med plugg. Fast först: Frukost.
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Fin dikt och fin present👍🏼

    Hälsa och gratulera🎉🎂🌻🍀

    2017-09-28 | 23:30:19
  • Freja säger:

    Bästa tokMoa!😍 Och en steålande fin dikt tycker jag!🎉

    2017-09-29 | 21:07:52
  • Moa säger:

    Vi pluggar så bra!! Tack för bästa pannkakorna och tack för att du gör mig lycklig!! <3
    Vilken bra present det blev och vilket fint rim!!! :))

    2017-09-30 | 22:34:24

Kommentera inlägget här: