majjaeriksson

Höstdag blev sommardag

Kategori: Maja

Hej!
 
Årets första höstdag (alltså gårdagen) blev en sommardag.
 
Den började med att jag pluggade lite i sängen.
 
Innan jag förflyttade mig till soffan där det blev lite mer plugg och frukost.
 
Gårdagens té blev Citronella som jag fick på posten i förrgår. Jag är så nöjd med mitt téburkspyssel så jag vill visa er. Det är rena rama téaffärsutbudet hemma i köket nu.
 
Vid lunchtid fick jag ögonkontakt med en brevbärare utanför köksfönstret. Det visade sig att han inte kom in i huset, så jag fick släppa in honom. Och post till mig hade han. Det var musmattan som jag unnande mig i och med att jag inte behövde köpa ny dator. Det blev inte världens bästa kvalité eftersom det är en mobilbild, men gullig ändå.
 
Strax efter halv två promenerade jag ut i solen. Till stationen där jag tog bussen till...
 
Vadstena!
 
Philip slutade nämligen klockan två och vi hade bestämt fikadejt. Det blev i Hagebyhöga där jag också fick en liten blomma. :)
 
Och som sagt - det var ju sommar trots september! Vi satt och fikade i en mysig trädgård.
 
Hallon/blåbärspaj för mig och kladdkaka för Phillen. :)
 
Tittut! Eller tittin!
 
 
Fin eftermiddag att bära med sig in i hösten.<3
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hagebyhöga🌼Jag tänker-DU gör

    2017-09-02 | 15:09:29
  • Mormor säger:

    Vilken härlig dag, den första höstdagen blev🍂🍁🌞☀️

    2017-09-02 | 18:42:08
  • Freja säger:

    Ser ut som en fantastiskt fin dag! Hösten är härlig!🍂🎈

    2017-09-02 | 19:39:07

Kommentera inlägget här: