majjaeriksson

Livet i mina händer

Kategori: Maja

Det är lördag och jag sitter faktiskt här och pluggar lite. Eller ja, nu bloggar jag ju uppenbarligen men worddokumentet är ju öppnat och det där jag har tenta i på måndag ligger ju på bordet framför mig iallafall. Alltid något, visst?
 
När jag kikade igenom mobilbilderna från veckan insåg jag att jag har tagit tre bilder som kan passa fint ihop och tillsammans bilda en triptyk som jag kan ge titeln "Livet i mina händer". Detta kanske inte hade varit larvigt om jag på en bild höll i ett spädbarn och på en annan i... ja något annat stort och fint i livet, men nu är det inte riktigt på den nivån. Men på något sätt är det ju det där lilla som faktiskt är livet ändå. Hur mycket man än vill spy när man säger det.
 
I måndags var jag på avstämningsmöte på museet och när vi skulle skiljas åt och jag blev erbjuden fikat som blev över så tackade jag helt enkelt ja. Och så promenerade jag igenom Bondebackaskogen med två hallongrottor i näven.
 
I onsdags var Philip och fiskade och när han kom hem med fångsten så promenerade jag och köpte citron för citron är ju gott att ha till fisk. Men jag tycker att det är himla svårt att bara köpa en sak i en mataffär, så jag fick med mig en Lakrisal också. Måste ju platsa på någon topplista över märkligaste inköpen jag har gjort ändå.
 
Igår kände jag mig lite som en liten tant i min nya vinterkappa och med reflex på tygpåsen när jag promenerade mot tåget på eftermiddagen. Det ni anar i tygkassen är en inflyttningspresent som jag gav till Moa som jag alltså var och fikade hos igår.
 
Fint på något vis. Tycker jag.
 
Jag ska väl få lite mer plugg gjort här ändå och ikväll blir det middag och spel hos Lovisa och Martin. Imorgon bara måste det bli en naturutflykt. Det ska visst regna, men jag är beredd att skita fullständigt i det. Jag MÅSTE ut.
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Fint liv i en hand, tycker jag👌🏾

    2017-10-21 | 14:38:44
  • Freja säger:

    Trevlig helg Maja!

    2017-10-21 | 19:37:17
  • Mormor säger:

    Det är sååå härligt att läsa om dina dagar....
    Kram😍💕

    2017-10-21 | 20:21:47
  • Moa säger:

    Tack för den jättefina inflyttningspresenten och för en toppenmysig fikastund!! <3

    2017-10-22 | 20:58:29

Kommentera inlägget här: