majjaeriksson

Hopp och förtvivlan

Kategori: Maja

God förmiddag!
 
Om cirkus två timmar ska jag gasa mot bibblan i Ljungsbro för jobb där klockan 14-19. Det ska bli lite mysigt, det var länge sen jag var där. Jag jobbar ju mindre nu än i våras eftersom jag pluggar 100%, men jag vill självklart ha kvar jobbet för att jag trivs, för att extra pengar är bra och så lär det ju vara klokt att hålla kvar en fot i biblioteksbranschen. Dock känner jag att jag pendlar mer nu än när jag jobbade mer - mellan hopp och förtvivlan alltså. ;)
 
Igår fick jag det här beskedet:
 
 
Maxpoäng var 11. Jag fick ett halvt fel på första tentan. Och alltså VG. Jag blev så glad. Och överraskad. Det var visserligen den av de två inlämnade som jag trodde att jag skulle klara, men jag trodde inte att jag skulle vara så himla bra. Kul! Då åker ju hoppet och humöret upp såklart.
 
Men jag vet inte hur mycket det hjälper mig med de två kvarvarande uppgifterna dock. Det väntar ju en klurig tvåtimmarstenta på måndag och om två veckor ska jag lämna in ett arbete som verkligen går trögt för mig... Som sagt, här i plugglivet pendlar jag mellan hopp och förtvivlan.
 
Men en tenta är iallfall ur världen och det kan ingen förtvivlan ta ifrån mig. :D
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Stort stort GRATTIS🎉 Så duktig du är👍🏼
    Kram😍

    2017-10-17 | 22:07:58
  • Freja säger:

    👏🏼👏🏼👏🏼🎉👍🏼 Bra Maja! Utmärkt till och med! Fira det och sen går resten av plugget av bara farten!🤗🎈

    2017-10-17 | 22:25:53
  • Moa säger:

    Du är så himla duktig Maja, lita på att du kan! <3

    2017-10-18 | 10:29:56
  • Faster säger:

    Wow ....👏👍! Bra jobbat o grattis !!

    2017-10-22 | 08:22:10

Kommentera inlägget här: