majjaeriksson

Att varva plugg med kreativitet

Kategori: Maja

Tjena!
 
Imorgon klockan 16 ska jag lämna in en examinationsuppgift i en av kursernas delkurs så idag och imorgon är det främst fokus på det. Det känns... okej. Tror jag. Det känns som att det är lätt att göra uppgiften onödigt svår, samtidigt som den på ett sätt är rätt klurig. Det är också lite svårt att få kläm på den kursanvarige och vad han är ute efter. Vilket å andra sidan kanske är en del av uppgiften, på sätt och vis. Nu talar jag i gåtor som varken ger er eller mig något känner jag, vi släpper det.
 
Idag har iallafall min plan varit att varva plugget med ett litet kreativt projekt. Det kan vara smart och det kan vara dumt, jag har ingen aning, men för mig fungerar det ändå inte med råplugg flera timmar i sträck och istället för att sitta och stirra på en skärm medan ångesten växer i bröstet så kan man ju göra något lite mer handgripligen och skojigt i några minuter då och då, tänker jag. Så dagens lilla projekt: Nytt upp på stringhyllan!
 
Klockan 10.48 såg den ut så här:
 
Efter att ha pluggat ett "pass" till så plockade sedan jag ner allt och torkade av hyllan.
 
Ytterligare lite senare, på lunchrasten, började jag fundera och testa mig fram lite. Jag tänkte att det skulle vara lite mörkare än tidigare - blått, grönt och kanske lite inslag av orange eftersom det är höst.
 
Till slut landade jag i detta:
 
Det återstår ju att se hur det går/gick med plugget, men i Projekt Hylla ger jag mig själv godkänt. ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Det blev väldigt fint på hyllan👍🏼Jag tror tentan gick bra också, så tummen upp för dig Maja👍🏼

    2017-10-11 | 23:22:59

Kommentera inlägget här: