majjaeriksson

Sen sist och jobbfilosofi

Kategori: Maja

Och så blev det varken några ord eller bilder under någon av dagarna... Jag ska nog sluta "lova" saker inför framtiden. ;) Men jag kan ta igen det nu, för det har ju självklart fångats en del små ögonblick med mobilkameran under min frånvaro här.
 
I torsdags kväll till exempel så lagade jag en liten färgglad... varm sallad? Med kyckling, paprika, Harry Kuvert (jag vet att det inte heter så egentligen...) och färgglad pasta. Och sen avokado till. Och tomater för syn skull. ;)
 
I fredags jobbade jag i Ljungsbro 10-16 och slogs av att jag tycker om bibliotek (det var ju tur :P). Varning för pretentiösa ord nu --> Det är fint hur biblioteken är vad de alltid har varit - ett ställe att låna böcker på - men hur det finns utrymme till att göra så mycket mer, stort som smått. Ytligt som livsviktigt. Inspirerande känsla inför mitt framtida arbete känner jag.
 
 
 
På kvällen poppade det över mitt i Sverigematchen!
 
Och i lördags blev det mer jobb. Snöblandat rusk först...
 
Och fint på vägen hem.
 
Och mer jobb på söndagen.
 
Och fint på vägen hem...
 
Och farsdagsmiddag hos Philips föräldrar på eftermiddagen/kvällen.
 
Och jobb i Ljungsbro på förmiddagen idag då. Det är så lugnt så kände att jag kunde passa på att uppdatera er lite. Fram till klockan ett jobbar jag. :)
 
Jag känner mer å mer hur jag ser fram emot att ha en riktig anställning. Att själv få hitta på lite saker som ska göras och bestämma lite mer och kanske rent av vara lite mer kreativ och fri. Men tiden jag har haft, och kommer ha fram till dess att jag själv blir färdig bibliotekarie och börjar jobba på "riktigt", är jag å andra sidan mycket tacksam över. Allt har sin tid och inget det andra utan det första. :)
 
Nu höll jag på att lova något som jag inte kan lova att jag kan hålla så vi struntar i det. ;)
 
Ha det bra!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Härliga underbara Maja! Så roligt det är att läsa din blogg😍💕🗒📚📙📘📗📕💕

    2017-11-13 | 11:29:52
  • Mamma säger:

    Skulle inte tack nej till lite varm sallad🥗jag tar gärna extra med ljummen🍅🍅

    2017-11-13 | 21:12:47

Kommentera inlägget här: