majjaeriksson

Dagarna dom går och går...

Kategori: Maja

...efter varandra. Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, sööööndag. Måndan försvann!
 
Hej!
 
En mörk tisdag i november. Vad ska man säga? I helgen ska det pyntas, det blir det fint det. Men innan dess rullar vardagen på med mest plugg och lite jobb. Igår gick plugget lite så här:
 
 
Idag har det gått betydligt bättre. Jag jobbar med en inlämning som ska in senast på söndag, men jag känner att det vore ju skönt att vara klar på fredag så man kan ta ledigt i advent. Så jag siktar på det!
 
I söndags hälsade vi på katterna, som jag skrev att vi skulle. Det blev lite selfies:
 
Och ett litet försök till utomhusvistelse. Men det blev inte så mycket av den varan. Det är ju inte så mysigt ute för varken katter eller människor nu i november, kan man tycka.
 
Till söndagsmiddag blev det räksallad och majskolv. Enkelt, fräscht och gott!
 
Och igårkväll glöggade vi. Glögg, pepparkakor och julmust är nog det vi har tjuvstartat med i år.
 
Imorgon och på fredag ska jag jobba 16-20 och det är dom jobbtimmarna som gäller denna vecka. Ibland kan jag känna en viss stress/dåligt samvete/lathet/prioriteringsbrist/osv osv osv över att jag skulle kunna vara mer effektiv med både plugg och jobb och få mer timmar gjorda, men jag är ändå ganska bra på att skjuta de negativa känslorna ifrån mig. Man är ju bara människa och kan inte vara hundraprocentig varje dag. Ibland loggas man ut på grund av inaktivitet och då är det så. Då är det bara att logga in på nytt nästa timme, eller dag. Och där har livscoachen talat klart för idag. ;)
 
Vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Fin livscoaching och härligt med julstart tycker jag!🤶🏼🎄☃️🤗

    2017-11-28 | 21:34:28
  • mormor säger:

    Du är förståndig du! Man måste ta det lugnt ibland😏
    Duktig med plugg och jobb och vila, detär precis som det ska😍

    2017-11-28 | 21:35:00

Kommentera inlägget här: