majjaeriksson

Museivär(l)den, säsong 3

Kategori: Maja

Hej!
 
Jag ligger i sängen med lite godis och en kopp té. Tidigare idag har jag hängt här:
 
 
 
 
På museet alltså. Det var premiär för i år för min del och det blir nu tredje säsongen som jag museivärdar. Det känns bra. Jag skulle aldrig vilja jobba där alla dagar i veckan och hela året med tanke på hur långsamt det kan bli, men som sommarjobb är det toppen. En minut bort på cykel, sovmorgon, ledig kväll, jobbar några dagar per vecka, får ofta betalt för att läsa eller färglägga osv. ;) Idag började det väldigt långsamt, men sen kom två grupper och tillsammans med lite löst folk blev det totalt 45 besökare. Kul!
 
Nu är det ledig kväll som gäller och jag tänkte åka till landet och äta taco. Snart. Ska bara dricka lite mer té och äta lite mer godis.
 
Hoppas att du har en trevlig helg! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Så gött med lantistacos och jobb i lagom tempo😎👍🏼

    2017-05-14 | 11:05:10

Kommentera inlägget här: