majjaeriksson

Ditt och datt och bu och bä

Kategori: Maja

Hej!
 
Jag vaknade på fel sida idag. Jag känner mig liksom trälig på ren östgötska. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det beror på. Kanske lite sommarångest (hur ska allt bli?). Kanske lite framtidsångest (hur ska allt bli?). Kanske lite väderångest (jaha, nu är det grått). Kanske lite tomhet och längtan efter något att se fram emot. Kanske lite av ditt och lite av datt. Humöret vänder väl förhoppningsvis under dagen och annars får det blir en lite "lägre" dag, man kan ju inte vara på topp hela tiden.
 
Vi kör lite färgglatt från mobilkameran så länge.
 
Igår köpte jag en blå korg på Indiska som jag sedan planterade palettbladet i. Den har nämligen växt sig för stor för fönstret. Jag tycker att den stor bra där i hörnet nu.
 
Igår fixade jag också söndagsbrunchig måndagsmiddag. Sånt kan ju pigga upp.
 
Och kolla! Syrén i en gul vas. More is more? ;)
 
Gårdagens kvällsterapi:
 
Och dagens "pyssel". Jag har lånat boken ni ser nedan på bibblan och skrev av fyra recept som jag är nyfiken på att prova i sommar. Vinbärsglass, citronglass, hallonsemifreddo med turkisk peppar och kiwisorbet.
 
Idag blir det sent jobb, som det brukar bli på tisdagar - jag tar tåget kl. 14 och kommer tillbaka 21.
 
Och det var det jag hade att dela med mig av idag. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Idag är det låneväder=fart på biblioteket!?

    2017-05-30 | 17:36:07
  • Freja säger:

    Heja Maja! Hoppas träligheten går över... 🌸

    2017-05-30 | 22:02:10

Kommentera inlägget här: