majjaeriksson

Veckans inredning (13) - nya hopp

Kategori: Maja

Hej!
 
I lördags när vi promenerade under vårsolen i Nyköping fick jag syn på kastanjer på marken och kom på att jag ju skulle vilja testa på att få kastanjer att växa hemma hos mig. Jag är ju så förtjust i ekarna och har nu sett kastanjebebisar på bild och ja, bara måste testa. Så jag plockade några. Och redan igår såg jag att en hade en liten svans.
 
 
Nålade och satte i vatten.
 
Och så imorse, när jag skulle byta vatten till de andra som låg i en skål, såg jag att två till döljde en liten svans under det yttersta höljet.
 
Så nu har jag tre små hopp i köksfönstret.
 
Jag borde väl sluta tjata om den magiska bönan, men ni kan ju lägga märke till den.
 
Mycket växtfokus 2017 känner jag. Jag har nog gått och blivit en plant-tant.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Hihi, plant-tant! Så himla bäst🌲

    2017-03-28 | 22:04:15
  • Mormor säger:

    Plant-tanten kan verkligen det där, med att få liv i planterna🌱🌿🍃💚

    2017-03-29 | 16:59:56
  • Mamma säger:

    Längtar efter nästa plantprojekt🌱🌱🌱🌱

    2017-03-29 | 19:12:30

Kommentera inlägget här: