majjaeriksson

Torsdagsbullar

Kategori: Maja

Kl.13.10
 
Jag är torsdagsledig och jag är effektiv. Nu är klockan ett och jag har gått upp, ätit frukost, tvättat och hängt fyra maskiner (2x2), duschat, diskat ett ganska bra diskberg, ätit lunch, cyklat till maxi, handlat, cyklat hem och plockat in varorna. Det är väl effektivt? Planen nu: Ligga platt i kanske sju minuter. Planen sen: Baka bullar.
 
Kl.13.47
 
 
Nu ska degen jäsa i en halvtimme. Jag tänker att när jag är gammal sen. Då kommer jag nog göra samma saker som idag, fast långsammare. Samma Maja. Snäppet mindre effektiv. Eller så blir jag en partytant. Tar igen alla partyn och slår klackarna i taket.
 
Kl. 14.52
 
 
39 bullar på jäsning. Några i formar. De flesta utan.
 
Kl. 15.24
 
 
Första plåten klar. Det luktar ju inte direkt illa hemma hos mig nu kan jag säga.
 
Kl. 15.49
 
Planen nu:
 
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Du är väl bara för underbar☕️

    2017-03-30 | 18:03:17
  • Freja säger:

    Nä fy sjuttan vilken najsig (eller Majsig!?) torsdag!👌🏼

    2017-03-30 | 21:25:42

Kommentera inlägget här: