majjaeriksson

Tisdag

Kategori: Maja

Den här veckan jobbar jag alla sju dagar. Någonstans mellan 3 och 6,5 timmar per dag blir det nog. Jag kan bli någonting som liknar stressad över känslan att det bara är jobb planerat för veckan och att det kommer kännas som att jag bara åker tåg, jobbar lite, åker tåg och sen väntar på att åka tåg och jobba lite igen. Jag får liksom lite ångest av att jobbet som på ett sätt inte är så mycket, tar så stor plats. Igår när jag satte mig på tåget skrev jag följande mobilanteckning:
 
 
Och så kände jag att jag liksom bara får ta tag i det. Känna att jag jobbar bra när jag jobbar och ta vara på fritiden när jag är ledig.
 
Det blev en bra eftermiddag efter jobbet sen. Jag bakade chokladbollar. Jag laddade ner en app som kan tala om hur många kilometer och hur många minuter jag har promenerat. Tänker att jag kan utmana mig själv och komma ut lite mer nu när våren har kommit. Sen satte jag igång appen och gick ut. Jag passade på att ta marsbilden i Bondebackaallén också. Ingen vidare skillnad än ni. Men det kommer.
 
 
Idag jobbar jag 15-20 och får därför se till att ta tillvara på den lediga förmiddag jag har. Därför skuttade jag upp och gjorde müsli. Det var ett tag sen vi hade hemmagjord müsli i skafferiet nu och det är ju såå gott.
 
Dagens frukost. Ny tésort - grönt té med kokos- och apelsinsmak, chokladboll, krassemacka och vaniljyoghurt med min müsli.
 
Nu ska jag duscha och sen ska jag klura på vad veckans inredning kan tänkas vara... :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Det kommer bli en bra vecka... du är så härligt positiv👍🏼😍🚞📗🌺

    2017-03-14 | 13:53:34
  • Freja säger:

    Heja Maja! Du kan det där med att förgylla vardagen du!🌟

    2017-03-14 | 20:36:46
  • Mamma säger:

    Få kan förgylla en vardag som du, förresten, jag kommer inte på någon som som kan det så bra som du!!!

    2017-03-14 | 22:30:17

Kommentera inlägget här: