majjaeriksson

På tåget

Kategori: Maja

Jag sitter på tåget. Det regnar och det regnade när jag cyklade till tåget. Jag höll i luvan så den inte skulle blåsa av. Jag vet inte vad jag ville skydda egentligen. Håret var ju redan blötare än regnet. För jag hade precis duschat. Jag fick hoppa upp och dra igång dagen snabbare än tänkt för personalassistenten ringde. Så det blev lite mer jobb. En lång dag med håltimme däremellan, men vad jag känner mig lätt ändå. Glad. Det är nog faktiskt något så enkelt som en fredagskänsla. Det är en regnig dag och den blir lång, men när jag skyndar mot tåget efter åtta ikväll så är det helg. Mina enda mål med helgen är att baka äppelscones till lördagsfrukost, köpa jord och plantera frön och plantera om någon växt som vill bo större. Och äta chokladmoussen med crisp som vi inte orkade igår. Igår hade vi varit vi i tre år och skulle fira med trerätters, men vi orkade bara två. Nu är vi, alltså vi som i tåget och jag och de andra på tåget, i Skänninge och jag tänker febrilt på hur jag ska avsluta den här lilla texten. Kommer inte på något. Nämen. Lite sol. Trevlig helg!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Snödropparna hukar sej i regnet💦Ha det gott!!!

    2017-03-03 | 18:20:34
  • Freja säger:

    Trevlig helg från snöig Falubo!🎈❄️

    2017-03-03 | 20:52:08
  • Mormor säger:

    Trevlig helg👍🏼💕

    2017-03-03 | 22:54:22

Kommentera inlägget här: