majjaeriksson

Nyköpingslördag

Kategori: Maja

Imorse strax efter åtta blev jag upphämtad av pappa, mamma, lillasyster Ellen och syssling Måns och så åkte vi till Nyköping.
 
Där njöt vi av årets första uteglass! En stor dag alltså.
 
Och promenerade i solsken. Nyköpingshus är en bra plats för varelser med spring i benen.
 
Och en fin plats. Speciellt när himlen där ovanför är alldeles jätteblå.
 
Mest var vi i Nyköping för att hänga med denna goding såklart!<3 Fortfarande bara två tänder, men leendet är det ju inget fel på för det.
 
Ellen hade med sig sin kamera. Polaroid. Så fin! Jag ska köpa mig en sån! Jag fick knäppa av en bild på Vera, men den kanske inte blev topnotch. Men jag fick återuppleva känslan av bilden som träder fram på ett alldeles nyss helt vitt papper, det tog mig tillbaka till framkallningen på folkis.
 
Vet inte hur många gånger jag tagit en bild på de färgglada grannhuset.
 
Vera fick kritor av mamma så självklart var vi tvungna att låta henne prova att rita för första gången. Men mest blev det så här:
 
Men så plötsligt gled den lilla handen över pappersarket och den första teckningen var ett faktum. :D
 
Fikade gjorde vi med. Inga våfflor, men jag tänker inte klaga. Glass på förmiddagen och det här på eftermiddagen liksom.
 
Klart slut, bra dag!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Aldrig fel att åka till Nyköping och träffa Vera👍🏼😀😍

    2017-03-26 | 00:05:10
  • Faster säger:

    Åh vilken mysig dag!!

    2017-03-26 | 01:30:24
  • Faster säger:

    Åh vilken mysig dag!!

    2017-03-26 | 01:30:25
  • Freja säger:

    Så fint och så härligt o myspysigt! Fina Vera!

    2017-03-26 | 20:38:09

Kommentera inlägget här: