majjaeriksson

Matlagning utomhus och mycket regn

Kategori: Maja

Hej!
 
Philip och jag hyr ut lägenheten till cyklister den här helgen så när de hade dykt upp igår eftermiddag drog jag till lugna landet.
 
Det blev pyssel och glass.
 
Det är ju bra med inomhusaktiviteter när himlen öppnar sig.
 
Och här: en liten sneak-peak på mitt barnsliga pyssel. Ni får se vad det ska bli av det när jag har flyttat hem igen och så.
 
Lagom till middagen hade det slutat regna, så det blev matlagning utomhus!
 
Så läckert!
 
Förutom att delar av mammas jacka smälte bort så blev det himla lyckat. Obs! Ingen människa kom till skada.
 
Efter middagen spelade Ellen, Philip och jag spel. Och åt chips.
 
Imorse när vi vaknade var det dimma utanför fönstret. Vet inte hur många bilder jag har på den där vyn, men den är så perfekt på något vis.
 
När Philip åkte till jobbet tog jag en liten promenad. Skrämde får. Av misstag naturligtvis.
 
Och blev blöt.
 
Så det blev en kort promenad.
 
Fint så. :)
 
Planen för dagens landetliv är att koka rabarberkräm!
 
Vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men så fantastiskt alltihop! Landet, där är livet fint!😊🎈

    2017-06-17 | 20:12:12

Kommentera inlägget här: