majjaeriksson

Jobb och midsommar

Kategori: Maja

Hej hopp!
 
Jag sitter i detta nu på museet. Jag tror faktiskt att jag har jobbat just midsommardagen i tre år nu. På förhand kanske det inte låter så lockande, men nu när jag väl är här känns det faktiskt helt okej. Trots att jag inte är någon partyprisse och att vi ändå kom hem halv två i natt, så är jag trött idag. Ögonen är liksom sådär morgontrötta fast att det inte är morgon längre. Och då är det rätt skönt att sitta här ändå. Jag har med mig dator och bok och jag har telefonen laddad med olyssnade poddar och det har varit besökare här och nu hör jag att ett gäng till är på väg....
 
*Några minuter senare*
 
Ja, nu har jag hälsat dem välkomna. Fyra vuxna och tre barn. Streck i statistiken. Tack tack.
 
Midsommar ja. Jag kanske ändå borde nämna något om gårdagen trots brist på bilder från den.
 
Det blev en fin dag. Korvlunch i Sonnorp. Jordgubbstårta på Övralid med Philips familj. Och så grillat och lekar med vänner på kvällen. En väldigt perfekt midsommar i mina ögon. Tack alla inblandade!<3
 
Nu jobbar jag här idag och imorgon också och sen är jag ledig i fyra dagar. Det känns bra och då återkommer jag med lite sommarlediga rapporter. :)
 
Hoppas att just du hade det bra igår och att sommaren tar väl hand om dig så här långt.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken fin midsommar! Då kan det kanske vara värt med lite trötta ögon dagen efter...🤗🌸🎂🎈🍓

    2017-06-24 | 20:41:48

Kommentera inlägget här: