majjaeriksson

Barnvakterna

Kategori: Maja

Hej från museet!
 
Jag passar på att blogga här ifrån idag när jag ändå sitter på rumpan och inte har så jättemycket bättre för mig. Jag lovade ju att ge en liten rapport om hur barnvaktandet gick igår.
 
Pappa, jag och Ellen anlände till Nyköping vid halv elva i måndags kväll. Ellen och jag bäddade i soffan och pappa fick sova på kontoret.
 
Igår morse vaknade jag kl. 6.37 av Veras bestämda röst som sa "Öpp! Öpp! Öpp!" Så det var bara att gå öpp. Lisa, som alltså skulle iväg till jobbet, hade skrivit ett litet schema till oss.
 
Och så var dagen igång. Mycket lek blev det. :)
 
Och frukt och vatten, precis som mamma Lisa hade skrivit.
 
Efter förmiddagsmelliset tog vi en liten promenad. Vi lyckades pricka in den precis mellan regnskurarna.
 
Det fanns mycket att titta på.
 
Kolla vad fint liksom! :)
 
Sen var det dags för lunch. Hon är en pajas.
 
Och vet om det. :)<3
 
Ja, det var väl bilderna jag hade tänkt visa från gårdagen. Det gick jättebra allting! Så jag hoppas att vi kan få förtroendet snart igen! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Ni är toppenbra barnvakter! Tack för hjälpen ❤️

    2017-06-14 | 20:36:38
  • Freja säger:

    Så mysigt att barnvakta en sån liten goding som Vera!👶🏼

    2017-06-14 | 21:08:38
  • Mormor säger:

    Inte svårt att barnvakta där 😀😍👶🏻

    2017-06-14 | 23:20:33

Kommentera inlägget här: