majjaeriksson

Gräsänka, glass och två fynd

Kategori: Maja

Nej, vad dåligt det har varit med blogginlägg på senaste tiden. Skärpning va!?
 
Jag kan ju berätta lite om min dag och så. Det är ju det jag har bloggen till.
 
Vid klockan 10 i förmiddags åkte Philip och Martin iväg mot Sälen för en vecka med bland annat fiske. Jag är därmed gräsänka i en veckas tid och tänkte passa på att njuta av ensamtid och göra om hela läggan med bara sånt som jag gillar. Nej, skämt å sido. Eller jo, kanske lite allvar. ;)
 
Idag har jag, mamma och Ellen varit på en liten utflykt.
 
I Örebro!
 
Vid åt lunch.
 
Och strosade omkring på stan och i affärer. Det var lite konstverk utplacerade i stan. Bland annat en jäkla massa stolar. Allt kan vara konst antar jag?
 
 
På hemvägen stannade vi i Kumla. Där köpte mamma skor/tofflor.
 
Och så åt vi glass!<3
 
Jag köpte tre små saker idag. En absolute-music-skiva för hemvägen. Den var inte värd sina tjugo kronor tyvärr. En klocka från Myrorna som nu hänger på köksväggen. Och en liten gul piedestal från Lagerhaus som jag ska ställa någonstans med någon växt på.
 
En fin liten dag!
 
Imorgon ska jag jobba inne på bibblan en sväng och sen blir det en helg på landet. Bland katter och kanin och hästar och människor och... Njuta av ensamtid var det ja. ;)
 
Vi hörs!
 
PS! Tusen tack för det fina fiskekortet, Freja! :D Som du skrev var det lite stort för spegeln, men det sitter nu istället på kylen och dit går jag faktiskt oftare än vad jag speglar mig. ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken fin dag du verkar haft!😊 Njut av landethelg och kul att kortet kom fram och fick en liten plats ändå då!😄🐟

    2017-07-27 | 20:25:29
  • Mormor säger:

    Trevligt med en liten utflykt😀🌞😍

    2017-07-27 | 23:31:35

Kommentera inlägget här: