majjaeriksson

Telefonen rapporterar

Kategori: Maja

Sådärja, då har man tagit sig igenom en jobbhelg. Det är ju värst att gå upp och komma iväg, sen när jag är framme rullar det bara på. Som jag har nämnt tidigare har jag nu fått lite fasta pass för våren, det schemat börjar rulla imorgon och kommer bland annat att innebära att jag jobbar var femte helg. Skönt att kunna planera lite mer. Men nog babblat. Jag har under helgen fångat lite ögonblick med min spräckta mobil (inom kort blir det en sprojlans ny!), så jag tänkte avsluta årets första bloggvecka med att dela med mig av det helt enkelt.
 
I fredags blev det spelkväll med Philip, Ellen och Per. Jag och Philip fick nämligen spelet Säg samma av de andra två i julklapp och givetvis ville vi spela det tillsammans. Vi spelade också A till Ö och Sequence. Kul med spel! Passade på att göra slut på tomteblossen med.
 
Igår och idag var det ju jobb som sagt. Jag får åka med tåget redan 8 fast jag inte börjar förrän 9.30. Tågen går nämligen lite mer sällan på helgen. Här är jag på väg till tåget strax före 8 igår. Morgontrött. Och mitt i snörusk dessutom.
 
Sen höll vi biblioteket öppet 10-16. Varvade jobb i Bibbi-rummet (se nedan) - där återlämnade böcker hamnar/sorteras - och i receptionen. Som vanligt.
 
Fast jag hann också med en halvtimmes lunch och inspirationsläsning. Kanske blir det att prova något nytt recept kommande vecka?
 
Strax efter fyra skyndade jag mot stationen. Vi har arbetstid en kvart efter att biblioteket har stängt för att en vakt ska gå igenom lokalen och ge oss klartecken, men igår fick jag smita prick fyra.
 
Hade ju viktiga saker på gång. Nämligen julgransplundring hos mormor!
 
Sen blev det ensamkväll med choklad, té, apelsin, SKAM och somna framför en film.
 
Och i morse strosade jag runt i Linköping igen. När jag ändå har lite tid över så passar jag ibland på att promenera lite omvägar på morgonen innan jag börjar och det gjorde jag i morse. Det var fint.
 
Sen jobbade jag och sen jag kom hem halv sex har jag mest legat platt. Men nu ska jag visst med ut på promenad innan läggdags. Kanske inte så dumt ändå.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Heja jobbar-Maja! Men så fint du ser ut att ha det ändå🤗

    2017-01-08 | 21:59:48
  • Mamma säger:

    Fina Linköpingsbilder!!!

    2017-01-09 | 19:37:12
  • Mormor säger:

    Roligt att läsa om din helg, verkar vara bra varvat med arbete och annat trevligt😀

    2017-01-10 | 00:13:12

Kommentera inlägget här: