majjaeriksson

Att använda terapin

Kategori: Maja

Hej! Nu låter det som att detta ska vara värsta djupa fluminlägget. Det ska det faktiskt inte. Det blir rätt konkret. Vi kommer dit snart.
 
Jag vaknade sent och till solsken. Jag är ju svag för när solen tittar in. Fast vem är inte?
 
Jag åt frukost framför Nyhetsmorgon precis när de pratade om tulpaner. Matchade bra hos mig.
 
Nu till det där med terapin! Det är ju modernt med målarböcker för vuxna nu och jag har själv två stycken. En har jag köpt på adlibris och den färglägger jag med färgpennor, den andra är från Ica och där fyller jag fälten med tusch. Jag tycker verkligen att det är terapi. När jag inte vet vad jag vill göra, känner att jag grubblar eller surar okontrollerat, eller känner mig ensam osv osv är det något riktigt tillfredsställande med att fylla i fält. Att se hur det jag gör blir något.
 
Och först igår slogs jag av idén att man ju kan göra något av dessa mandalas sen. Jag tänkte att jag vill rama in något. Fann ingen bra ram, men dock en typ av tidsskriftssamlare som hade ett tomt öppet fönster. Ännu en lucka att fylla igen.
 
Och en favorit från den andra målarboken hamnade på sovrumsväggen.
 
Som ett steg två i terapin. Ja, kanske känns det ännu lite bättre nu! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Så fint det blir med din "terapi"👍🏼🌺😍

    2017-01-15 | 17:48:11
  • Freja säger:

    Tulpaner sol o måla. Så himla bra!🌟

    2017-01-15 | 22:05:15

Kommentera inlägget här: