majjaeriksson

Mobbebilder från hele veckan

Kategori: Maja

Tjena!
 
Jag jobbar helg (9.30-16.15) och det går bra även fast det var motigt att gå upp i morse när Philip fick ligga kvar. Jag tänkte i alla fall passa på att blogga lite för det blir en del datatid och fullt upp med jobb har jag inte hela dagen.
 
Så, lite mobilbilder från veckan får det bli.
 
I måndags hade jag 8-10-passet för första gången och öppnade entrén klockan 8. Nyckeln sitter i en visp och det tycker jag är lite gulligt.
 
Sen hade jag även 10-13-passet och sen tror jag att jag satte upp lite böcker. Men jag var hemma skapligt och åt mellis.

I tisdags var jag helledig. Philip började vid lunch så innan han åkte besökte vi en loppis i stan. Inga fynd tyvärr.
 
Jag fick också en tidning på posten. I julklapp fick jag nämligen en prenumeration på tidningen Retro. Kul! Bra julklapp!
 
Senare på eftermiddagen tog jag en promenad.
 
På onsdagen jobbade jag lite. Läste på tåget dit.
 
Och så på med namnskylten! Har samma outfit idag inser jag nu.
 
På kvällen stod jag för middagen och det blev lite av varje. Och tillsammans rätt gött.
 
I torsdags var jag ledig igen och mamma och jag tog tåget till Nyköping. I Norrköping bytte vi tåg och köpte fika.
 
I Nyköping gick Vera och jag på promenad när Lisa red. Jag hade broddar på mig och fick lite ålderskris.
 
Vera är så stor nu! Hon har till exempel fått två små tänder som måste borstas!<3
 
Fler bilder på Vera kommer kanske när jag har kollat på minneskortet till kameran. I fredags, vid lunch, åkte jag från Nyköping till Linköping. I Kimstad snöade det som bara den.
 
Sen jobbade jag klockan 15-20. Satt mest i receptionen och hade det rätt lugnt. Tycker att bibblan borde stänga tidigare än 20 på fredagar, men tydligen tycker inte politikerna det.
 
Igår jobbade jag som idag 9.30-16.15 och efter det strosade jag här i Linkan en stund innan Philip kom hit efter 17. Vi strosade lite till, hängde på Hemmakväll och klockan 18 hade vi bokat bord på Malt och Humle.
 
Det var så jäkla gott. Tio av tio.
 
Idag är det jobb igen som sagt. När jag började skriva inlägget satt jag i Bibbirummet där återlämnade böcker kommer in...
 
...och nu sitter jag i receptionen. Det har börjat rätt lugnt här idag, tror folk brukar vakna till och ta sig till bibblan lite senare på söndagar. Så vi får väl se om det drar igång.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken toppenvecka du verkar ha haft!👍🏼

    2017-02-12 | 16:08:57
  • Mormor säger:

    Bra vecka, du har hunnit med mycket!
    Höjdpunkten? Vera? 😍

    2017-02-12 | 18:52:54
  • Mamma säger:

    Bra vecka!( Du glömde att du har kört "taxi")!!!

    2017-02-12 | 18:53:08
  • Faster säger:

    Åh det är så kul att få läsa om att detta... o va mysigt med Nyköping o restaurangbesök 👍

    2017-02-12 | 22:35:10

Kommentera inlägget här: