majjaeriksson

14 december

Kategori: Maja

Hej!
 
Det är den 14 december 2017 och jag är hemma och pluggar. Det vankas hemtenta inom några dagar och det är som vanligt lite klurigt attt plugga inför en sån. Jag ska jobba imorgon em/kväll och i helgen. Jag har fixat en del julklappar och har några kvar. Julegott finns i köket och jag tänker över året som gått och året som kommer. Det är ju en tid för framåt- och bakåtblickande nu. Tack vare bloggen är det senare rätt enkelt.
 
För ett år sedan, 14 december 2016, fotade jag mina små ekar. Jag väljer att inte dela med mig av hur de ser ut idag, för det är tyvärr inte lika vackert...
 
För två år sedan, 14 december 2015, rekommenderade jag starkt boken Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson.
 
För tre år sedan, 14 december 2014, var det söndag, tredje advent och jag hade en mysig dag. Bland annat så promenerade jag med två favoriter. En som jag kan sakna. Och en som jag har kvar.
 
För fyra år sedan, 14 december 2013, åt jag denna frukost som gjorde mig hungrig nu klockan 10.41.
 
För sex år sedan, 14 decmber 2011, sammanfattade jag min första termin på fotolinjen på Sörängens folkhögskola. Det känns helt galet att det var sex/fem år sedan jag gick/bodde på folkis! :O
 
För åtta år sedan, 14 december 2009, delade jag med mig av informationen att min favoritfrukt var apelsin... Japp, för 8 år sedan alltså, inte 18. Tyvärr.
 
Nej, tillbaka till 2017. Plugget pluggar sig ju inte själv tyvärr...
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Många härliga minnen, sååå bra det är med bloggen👍🏼
    Roligt att följa dig genom åren💕💕

    2017-12-14 | 16:01:46
  • Moa säger:

    Vilken härligt glad tillbakablick :) kramar till världens bästa Maja!!

    2017-12-14 | 19:50:38

Kommentera inlägget här: