majjaeriksson

Släpper in lite höst

Kategori: Maja

Du får tycka att jag är hemsk nu. Jag vet att det är mitten av augusti och att säkert flera fina sommardagar ligger framför oss. Men man måste ju vara förberedd. Planera lite. Bearbeta det. Släppa in hösttankarna dagar när man är redo och låta dem vänta andra dagar. Idag vill jag släppa in dem. Lite.
 
 
Som jag berättade häromsistens så har jag fått en plats på utbildningen jag sökte i våras. Det är ett masterprogram i biblioteks- och informationsvetenskap, på distans, via Borås högskola, på heltid, i två år.
 
Jag blev verkligen överraskad när jag fick platsen eftersom jag efter första antagningsbeskedet hade reservplats 14. Den 28:e drar det igång och imorgon kan jag registrera mig. Jag hoppas att jag ganska snabbt kommer få information om hur terminen, eller iallafall de första veckorna, kommer att se ut. När jag behöver sitta vid datorn, när första examinationen är, när jag ska till Borås på första träffen och vad som ska hända där osv osv.
 
Utbildningen är ju på 100 % och så här innan funderar jag på hur mycket det kommer vara att göra och hur mycket jag kommer kunna jobba. Jag antar att det kommer gå i perioder både med hur mycket plugg det är och hur mycket passförfrågningar jag kommer få och kunna tacka ja till. Jag får ta det som det kommer, anpassa mig och planera min tid väl. Jag tror att det kommer bli kanon!
 
En annan förändring som jag tänker ta mig an i höst är att börja träna. I någon form. Det har blivit lite väl soffigt den senaste tiden. Men det kan jag ju bladdra vidare om en annan dag. En sak i taget.
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Höst betyder inte vemod, kanske precis tvärtom🍀

    2017-08-13 | 17:20:56
  • Freja säger:

    Du är UNDERBAR som släpper in hösten Maja!❤️🍂🍁❤️ Jag tror plugget kommer bli hur bra som helst och träning är ju kul så det blir säkert toppen det med! 😊

    2017-08-13 | 19:17:27
  • Mormor säger:

    Hösten - allt ikommer att bli hur bra som helst- som Ernst säger🍀😀

    2017-08-14 | 12:02:19

Kommentera inlägget här: