majjaeriksson

Plugg, solrosor och kattgos

Kategori: Maja

När jag vaknade imorse bara bestämde jag/kände jag på mig att det här är en riktigt bra dag och så blev det verkligen.
 
Jag vaknade i sovrummet, vilket ju är ganska standard.
 
Min frukost var väl inte heller helt ovanlig, men nu var det faktiskt ett tag sen jag åt smoothie i skål. Och jag hade dessutom kiwi och valnötter hemma. Så så gott!
 
Vid halv elva tror jag, när jag väntade på ett sms om att mitt sällskap för dagen var på gång, hörde jag istället mailplinget och tänkte väl att det är väl ett av alla mail som man får varje dag och inte bryr sig det minsta om. Men nej då, det var ett mail från antagning.se som meddelade att jag hade ett nytt antagningsbesked. Just det, tänkte jag, idag skulle ju det andra beskedet komma, det borde man ju logga in och kolla upp. Till historien hör att jag efter första antagningsbeskedet hade reservplats 14, men nu så....!
 
Jag blev glad! Nu blir det plugg. Nu blir jag något. Nu känns det bra. :D Mer om detta framöver såklart.
 
Lite senare kom iallafall även sms-plinget och sedan också sällskapet som bestod av mamma, Lisa och Vera. Vi åkte ut på slätten för att finna solrosor. Och med hjälp av kartappen så hittade vi (till Ullnäs).
 
Vi var visst tidigt ute dock för många solrosor var små och gröna. Men det var fint ändå och vi fick med oss en bra bibba.
 
Och swishade pengar till dom som hade hand om det som i sin tur skänker pengarna till barncancerfonden. Fint initiativ eller hur?
 
Innan vi åkte hem igen så blev det lunch på ladugård 206.
 
Och sen hängde jag med till landet i några timmar. Gosade med katterna och så.
 
 
Och sen fick jag skjuts hem av kusin Hedda och hemma fixade jag med solrosorna. Tre hamnade i vardagsrummet som ni kan se här nedan och tre hamnade i köket.
 
Nu väntar jag på att Philip ska komma hem efter en vecka borta. Och alltså kommer den braiga dagen avslutas med en bra kväll! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    GRATTIS Maja! Så kul att du kom in på din utbildning🎈👏🏼😄 Och en så fin dag du haft dessutom, härligt!🤗

    2017-08-03 | 20:49:38
  • Faster säger:

    Stort grattis till skolan!!! Åhhh va fint det blev med solrosorna .

    2017-08-03 | 22:15:38
  • Mormor säger:

    STORT GRATTIS🍀😀📚🎉
    Såå roligt att du kom in👍🏼
    Blir ett par roliga år framöver nu📚📚😍

    2017-08-04 | 15:57:37
  • Matilda säger:

    Åhh grattis till utbildningen!! :D

    2017-08-09 | 18:12:04

Kommentera inlägget här: