majjaeriksson

Nu börjas det

Kategori: Maja

Halloj!
 
Den tjugoåttonde augusti är här och jag, som nästan fortfarande är chockad över att jag har fått en plats på utbildningen, börjar min pluggresa mot en masterexamen i biblioteks- och informationsvetenskap.
 
Idag har jag köpt ett block. Ett med stjärnor på. Och orden:
Home Work
Play & Learn
Happy Monday
Read Books
 
Kanske inte designat för högskolestudier, men jag tror att det ska funka för mig.
 
Jag har också fått lite klarhet i utbildningens två första kurser och vet nu vad det är jag ska läsa och så denna vecka. Klockan 14 var det en chatt med lärare och studenter och det blev väl ett mindre kaos. Hälften skrev var de bodde, andra hälften berättade om sin bakgrund, några ställde frågor om utbildningen, andra om boende för veckan när vi ska vara på plats i Borås... och allt detta skedde liksom väldigt mycket samtidigt. Jag skrev några rader, men allt blev mest stressigt och rörigt så jag lutade mig mest tillbaka och såg på vad de andra skrev. Lite kul att vi få en liten första bild av en liten del av det hela iallafall.
 
Det ska bli spännande att plugga igen och jag tror, så här på förhand, att det blir rätt bra med en distansutbildning. Jag har gjort en liten pluggplanering för idag, imorgon och onsdag och satt upp en "allmän pluggplan" för dagar med heltidsplugg. Punkt fyra av fem lyder som följer:
 
- Eventuellt tre-fika.
 
Det kan man eventuellt fnysa åt, men jag tror på allvar att tre-fika är ett viktigt steg mot framgång. Sen menar jag inte att man behöver äta typ bullar varje dag, men lite fika i veckan har ju ingen dött av.
 
Idag blev det hallonmuffin och hallonté!
 
Klart slut för idag, vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Goa pauser är du värd🍇🍓

    2017-08-28 | 17:21:18
  • Freja säger:

    Trefika är definitivt en bra grej. ☕️🍪

    2017-08-28 | 19:38:27
  • Mormor säger:

    Härligt nu är du på G👍🏼

    Trefika är alltid nödvändigt☕️ Säger en som vet!!

    2017-08-28 | 20:48:26
  • Faster säger:

    Kl 11 kaffe / te och kl 15 är ett måste😊👍☕️

    2017-08-28 | 22:00:56

Kommentera inlägget här: