majjaeriksson

24 augusti 2017

Kategori: Maja

Idag har jag...
 
...tänkt att det är dags att skärpa sig lite med bloggandet. Det är ju kul att visa er vad jag hittar på! Och kul för mig att titta tillbaka på senare. Så skärpning!
 
...varit museivärd kl.11-16
 
...fått två värmeljus, som ska vara extra bra, av gulliga café-Lena på museet.
 
...beställt bussbiljetter till och från Borås. Min utbildning (som börjar på måndag) är ju på distans, men det förekommer några fysiska träffar per termin. Så måndag till fredag vecka 37 bor jag på vandrarhem i Borås. Kan ju bli spännande.
 
...googlat "weekendresa". Man längtar ju iväg lite. Längre än till Borås alltså. ;) Drömmer redan om eventuell solresa i vår och kanske en veckas oplanerad roadtrip i Sverige nästa sommar? Och en weekend redan i höst till kanske någon europeisk huvudstad som man inte har besökt, vore ju inte så dumt. Men allt är bara i drömstadiet än så länge. Att drömma är ju gratis.
 
...beställt hem en egendesignad musmatta. Onödigt värre, kan man tycka. Men nu blev det så att jag inte behövde köpa mig en helt ny dator - kan istället överta lillasysters gamla - och då kände jag att jag kunde lägga en slant på en ny, fin musmatta istället, som kommer ge mig styrka under de tuffaste pluggperioderna. Visar er bild när den har kommit.
 
...tagit augustibilden i bondebackaprojektet. Men tydligen har jag slängt julibilden.... så det känns ju lite trist. Fast jag fortsätter nog ändå året ut.
 
...diskat och städat lite här hemma.
 
Ändå bra uträttat tycker jag! :)
 
Nu ska jag bara ta det lugnt tills Philip kommer hem och sen blir det handling följt av tvårätters. :)
 
Fredag och lördag är lediga dagar och då ska jag försöka dokumentera lite vad jag hittar på, så jag återkommer redan imorgon. Och det med basta!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Låter som bra planer🍀

    2017-08-24 | 18:58:34
  • Freja säger:

    Vilka mysiga planer! Spännande med skolstart och helt rätt att unna sej en fräsig musmatta!👍🏼

    2017-08-24 | 19:53:50

Kommentera inlägget här: