majjaeriksson

Vår på landet

Kategori: Maja

Klockan 10.10 kände jag att jag hade skrotat runt själv tillräckligt. Så jag smsade mamma och frågade om läget på landet och kort därefter for jag dit.
 
Det blev en liten skogspromenad. Bland björkar...
 
...blåsippor...
 
...och vitsippor. Jag plockade med mig en bukett hem som nu står fint i en liten vattenkanna bredvid mig. Kanske ska jag försöka få till något vårigt stilleben till nästa veckas inredning?
 
När pappa skulle mata ett litet lamm, som inte riktigt förstår hur det ska äta från mamman, följde jag med. Det är svårt att fota lamm, speciellt med mitt dåliga tålamod, men jag fick till några fina på de två lamm som föddes nu i torsdags.
 
 
 
Mamma gjorde nässelsoppa. Gott!
 
Och sen tog mamma och jag en sväng till affären, för jag behövde smör och mamma behövde en hel del annat. Sen bakade jag schackrutor i Sonnorp. Det är ju kalas på fredag och det verkar som det blir en riktig kalasbuffé.
 
 
Nu är jag hemma i lägenheten igen och har faktiskt haft balkongpremiär. Det var inte dumt alls. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    👍🏾för livet på landet.

    2017-04-10 | 15:41:30
  • Freja säger:

    Vilka gulliga små lammisar!

    2017-04-10 | 21:40:34
  • Mormor säger:

    Tur att jag ska kalas på fredag- kakorna ser väldigt goda ut👍🏼

    2017-04-11 | 23:48:08
  • Faster säger:

    Åhhhh vilka söta lamm.... o kakorna Omg 👍

    2017-04-13 | 18:34:18

Kommentera inlägget här: