majjaeriksson

Påskdagen i 10 bilder

Kategori: Maja

Halloj igen!
 
Om jag skulle betygsätta gårdagen skulle jag ge den 10 tuppar av 10 möjliga. Fast det kanske är lite larvigt att betygsätta dagar sådär? Ja, glöm poängen. Här kommer min påskdag i 10 bilder.
 
Dagen började med att jag fattade ett klokt beslut. Jag gjorde plättfrukost åt mig och Philip. Kommer framöver alltid ha blåbär och sirap på mina plättar och pannkakor. Godaste jag ätit.
 
Efter frukost planterade jag lite grann. I födelsedagspresent fick jag nämligen en hel del växtrelaterat. Som små palettblad i glas mindre än äggkoppar.
 
Den här fina fick jag med.
 
Kanske vid 12? åkte jag återigen till landet. Jag önskar att det alltid bodde en liten ettåring där.
 
En stund senare fick vi besök. Moa, Freja, Karin, John och Tuva kom och hälsade på! :D Och jag fick en fin födelsedagspresent av Moa! Dessa ska jag slörpa dryck ur på balkongen och om vi har tur ska Moa vara min sambo några dagar i sommar och då kan vi sörpla tillsammans. :) :)
 
De hade dessutom med sig en kaka/tårta av den där alldeles underbara sorten. Såå görgó!
 
Men mest fokus var det såklart på de minsta i sällskapet. Det är ju fint att mormorna och mammorna liksom känt varann i unga år och nu är de minsta små kompisar också.
 
Självklart blev det en tur ut till ladugården/stallet. Är man på landet så är man ju. Gillar denna bild på Sandra och Sonnorp.
 
Här låter Vera som en häst tror jag. Det, och att säga hej, är hennes specialiteter.
 
Strax före sex hade vi sagt hej då till besöket och jag åkte hem till Philip och åt middag. Och vid åtta någonting cyklade vi till andra sidan kyrkogården för lite samkväm och spel hos Martin och Lovisa.
 
Tillbaka i sängen efter klockan 01 kände jag att påskdagen min hade varit en tia! Tack alla inblandade!<3
 
Även nu ligger jag i sängen. I köket frukoststökar Philip. Han har ju ingen lätt uppgift med tanke på superfrukosten jag gjorde igår, men jag är säker på att det blir gött idag också. :)
 
Dagen framför oss är ganska oplanerad, kanske bloggar jag imorgon om hur den blev.
 
Ha det fint!
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Oj vilken härlig dag👍!!

    2017-04-17 | 09:53:44
  • Mormor säger:

    Vilken härlig dag👍🏼
    Så roligt att Tuva och Vera träffas och har kul ihop💕🌞

    2017-04-17 | 14:21:08
  • Freja säger:

    Ärldens bästa lantdag hälsar Tuva och vi! Tack för den! 🐥👶🏼💕

    2017-04-18 | 18:41:25

Kommentera inlägget här: