majjaeriksson

En återkommande komplimang

Kategori: Maja

Idag var det en ung man. En annan dag en äldre kvinna. Jag minns en farbror också. När jag tänker på det nu så inser jag att jag faktiskt har fått höra det ganska många gånger, där jag suttit i receptionen och tagit emot lånekort och knappat på tangentbordet. 
 
Vilka fina naglar du har
 
Jag har inga spektakulära naglar. Säkert kortare än de flesta, ojämna, bitna och definitivt inget blingbling. Det skulle vara färgen då. Allt som oftast är de målade i någon färg och sällan är de klassiskt röda. När jag kollar ner på mina naglar idag misstänker jag dock att den unge mannen framför mig bara är ironisk...
Men det spelar ingen roll egentligen, jag blir glad i alla fall.
 
Kanske lite slitna, flinar jag till svar, jag får nog måla om till påsk.
 
Det här är alltså dagens naglar... Komplimangen måste varit ironisk den här gången, eller hur? ;)
 
Vi får se vad det blir för färg här till påsk. Vårigt gröna? Påskigt gula? Prickiga? Eller något helt annat?

Maja.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Kul med vårgrönt, tänkte killen👍🏾

    2017-04-11 | 20:00:00
  • Freja säger:

    Nehej då! Jag tror bara han gillade grönt! 👍🏼

    2017-04-11 | 20:13:08
  • Mormor säger:

    Han blev glad av färgen på dina naglar💚💚

    2017-04-11 | 23:53:19
  • Faster säger:

    Näe jag tror också han tyckte om färgen grön o de ser ju lite Metallica ut👍

    2017-04-13 | 18:31:48

Kommentera inlägget här: