majjaeriksson

Sista museidagen

Kategori: Maja

Hej!
 
Nu var det några dagar sedan igen. Idag har jag jobbat klart dom där tretton dagarna i rad iallafall. Det känns skönt. Imorgon ska jag vara ledig.
 
Innan jobbet idag hann jag med lite hemmafix. Som att lägga ekollon i blöt. Nu när jag har fått smak på't skulle jag ju vilja ha en hel liten ekfamilj.
 
Och så fotade jag inflyttningssticklingarna för att visa moster och mamma hur fina de är och för att fråga hur man vet när man behöver plantera om. Det bestämmer du själv och du klarar av att gå på känsla var ungefär svaren jag fick. Men jag tycker allt att det är lite klurigt.
 
Sen blev det jobb. Sista museidagen för i år faktiskt. Hela 29 besökare kom. Men när det var heltomt någon gång vid ett-tiden passade jag på att äta lunch. (Jag cyklade till museet med soppskålen i handen och allt var kvar när jag kom fram. *ler stolt*)
 
Strax efter fyra tackade jag museet för säsongen och det kändes faktiskt lite småsorgligt. Vi får väl se om det blir museivärdskap för mig även nästa år.
 
Efter lite chill hemma blev det att hoppa på cykeln igen för söndagsmiddag med Philips föräldrar och bror. God mat och så paj till efterrätt. Såå gott. Jag ääälskar efterrättspaj med vaniljsås.
 
Fast just det, mellan middagen och efterrätten knatade jag och Philip till Willys för att handla några små grejer. Och när vi var påväg tillbaka var himlen ganska så väldigt fin.
 
Vi avslutar med en liten tillbakablick på något färgglatt jag gjorde för några timmar sedan på museet och samtidigt en ledtråd på vad jag ska göra imorgon.
 
Återkommer imorgon. Lovar jag. Nog.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Fin dag minsann! Och hemskt välkommen tillbaka imorn! 😄

    2016-09-25 | 21:39:05
  • mormor säger:

    Bra dag! Philips föräldrar var vältränade innan middagen, det vet jag! Kram

    2016-09-25 | 22:46:05

Kommentera inlägget här: