majjaeriksson

Ledig nine to five

Kategori: Maja

Nämen hej!
 
Vi har haft ledig torsdag båda två här hemma. Vi var såklart lediga även klockan åtta imorse och kommer vara det åtta ikväll, men jag tyckte det var lite fyndigt att rubriken fick se ut som ovan när jag upptäckte att första fotot var taget vid nio och det sista vid fem. Dock tycks ju alltid sånt där kännas mindre och mindre fyndigt ju längre sen det var man kom på det känner jag nu... ;) Men äsch! Följ med på vår dag så här långt.
 
Klockan 9.10 - Frukost under täcket och framför Nyhetsmorgon.
 
Klockan 10.31 - Stora växtkollen. Kolla vad fin eken har blivit! Jag är förövirgt pepp på att lägga nya ekollon i blöt och se om jag kan få ihop en hel ekfamilj!
 
Klockan 11.24 - Mammas gamla skor från kanske 70- eller 80-talet är på och jag är redo att åka till Hjärta till hjärta.
 
Klockan 11.41 - Hjärta till Hjärta öppnade visst tolv såg vi när vi stod framför entrén så det fick bli en plan B så länge. Plan B = Fiske. Andra kanske har ett paraply eller ett Första-hjälpen-kit i bilen, men Philip han har ett fiskespö. Alltid redo liksom!
 
Klockan 12.26 - Jag lyckas få med mig Philip in i affären som nu har öppnat och jag gör faktiskt ett/fem små fynd som ni får se senare.
 
Klockan 13.36 - Våffellunch/fika på Mallbodens café. Jag tar våfflan som de kallar Sommar med bär och frukt och så och Philip tar Rocky road med nötter och choklad och så. Gott!
 
Klockan 14.08 - Philip fiskar lite till... Vi ser flera firrar som är uppe i ytan men tyvärr ville ingen nappa idag.
 
Klockan 14.21 - Jag leker andpaparazzi. Mandarinanden är ju såå fin och får all min uppmärksamhet.
 
Klockan 14.52 - Det blir ett besök på Återvinningen, men vi köper inget.
 
Klockan 15.19 - Jag har nyss kilat in på bibblan och hämtat en reserverad bok. Det var jättelänge sen jag var i en läsperiod, men jag ger inte upp! Jag har reserverat flera olika böcker och hoppas att någon ska få min läslust tillbaka!
 
Klockan 15.44 - Magnetdart i Philips barndomshem. Jag vinner. Föga förvånande.
 
Klockan 17.03 - Slutligen. Loppisfynden står på vardagsrumsbordet. Det är alltså fem små ljusstakar för 5 kronor/styck. Lite fina tycker jag. Och passar fint hos oss.
 
Nej, men kanske lite läsning innan det ska wokas middag? Det får nog bli så. Imorgon ska jag jobba i Johannelund 10-18 och i helgen är det museijobb som gäller. Vi hörs när vi hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken grym dag! Jag blev våffelsugen!

    2016-09-08 | 18:18:16
  • Faster säger:

    Wow vilken härlig dag!!!! Åhhh våfflorna omg😊

    2016-09-08 | 20:09:04
  • mormor säger:

    Håller med övriga- vilken bra dag!
    Vilka härliga våfflor!
    Ljusstakarna var ett riktigt fynd tycker jag!!!!

    2016-09-08 | 22:06:58

Kommentera inlägget här: