majjaeriksson

Fisk, valnöt, äpple

Kategori: Maja

(Jag tänker att man kan byta ut sten, sax, påse mot fisk, valnöt, äpple. Ska bara klura på vad som vinner mot vad och hur man med en hand ska gestalta de olika föremålen.)
 
Som jag skrev igår har jag varit ledig idag. Och det har Philip med. Så vi åkte ut i naturen. Upp till Karlsby närmare bestämt. Det var såå skönt och fridfullt, jag har haft naturcravings ett tag nu. Vi fiskade såklart.
 
Och fick som vanligt flest fiskar i storlek med den nedan.
 
Fast Philip fick faktiskt två gäddor. :)
 
Vi fiskade inte bara. Vi åt lunch också.
 
Och jag plockade med mig en höstruska.
 
Och så fikade vi.
 
Hemma igen har jag gjort två saker som jag skrivit på min höstlista. (Min höstlista= en lista på mest myshärliga saker som jag vill göra i höst helt enkelt.) Jag har bakat bröd (ett som innehöll valnötter och blev riktigt gott) och så har jag kokat äppelkräm (den blev också god!) Det är kul när man provar nya saker i köket och det blir gott! :)
 
En annan sak som står på min höstlista är att köpa en ny kamera. Och det känner jag verkligen mer och mer att jag vill. Mobilkameran lyckas inte riktigt fånga verkligheten så fin som den kan vara emellanåt och det är ju dessutom mycket roligare att dokumentera dagarna med en riktig kamera. Får nog börja forska lite i ämnet. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Frej säger:

    Vilken fin skogstur! Och såååå himla bra o härligt med en höstmyslista! Kanske härmas lite där...

    2016-09-30 | 17:14:30

Kommentera inlägget här: