majjaeriksson

Stockholmssöndag

Kategori: Maja

På söndagen vaknade vi ännu en gång upp i ett höstigt Stockholm. Vi checkade ut vid elvatiden, tog tunnelbanan någonstans och sen gick vi längs vattnet mot Djurgården.
 
 
 
Det blev lite tokigt med frukost denna dag, eller det blev liksom ingen. Så Philip köpte sig en körv. Så nöjd så.
 
Och vi promenerade vidare.
 
Över Djurgårdsbron.
 
 
Vi kan väl kalla denna "En mupp på Djurgården". Tänker också att det börjar bli dags för ett frisörbesök när jag ser denna bild.
 
Vårat mål för dagen var Aquaria - vattenmuseum!
 
 
 
Philip försvann ner i ett hål i marken ett tag, hälsade på mörtar och kom sen upp ur ett hål längre bort.
 
Återigen blev det mack- och fiklunch.
 
Och återigen med en helt okej utsikt.
 
Vi kan väl avsluta med en bild på minst ett par trötta fötter, som var nöjda med helgen, men tyckte att det skulle blir rätt skönt att komma hem igen.
 
Tack för helgen!<3
 
Idag är jag ledig och planerna för dagen är lite lösa. En tanke var att ge mig ut på cykel och köpa plastkorgar för att organisera garderob, men nu regnar det och att ge sig ut lockar inte alls... Kanske håller jag mig inne, städar och fixar lite, tänder lite ljus och kanske bakar något? Det låter ju inte så dumt.

Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Härligt med storstadsbesök ...

    2016-10-20 | 11:58:39
  • Freja säger:

    Härliga Sthlmsglimtar o hemskt fin jacka du har! 👍🏼

    2016-10-21 | 11:56:43
  • Mormor säger:

    KUL att läsa och se bilder från er härliga resa till Stockholm👍🏼

    2016-10-25 | 10:33:17

Kommentera inlägget här: