majjaeriksson

Stockholmslördag

Kategori: Maja

Lördagen började med att jag letade frukostställen. Vi hade nämligen inte beställt frukost på boendet utan tänkte fixa den biffen själva.
 
När vi var redo gav vi oss ut i ett ganska kyligt Stockholm.
 
Det blev frukost på café Tårtan. Ett mysigt ställe!
 
Vi beställde varsitt frukostpaket som innehöll kaffe/té, valfri smörgås, juice och yoghurt. Mycket välsmakande! Tékoppen var som tur var inte fylld till bredden. ;)
 
Huvudaktiviteten för lördagen blev sedan Naturhistoriska! Ni kanske har sett min sälfie? ;)
 
Där fanns det mycket att titta på och jag kan inte minnas att jag har varit där tidigare. Väldigt längesen i så fall.
 
Inkluderande toaletter.
 
Och en mäktig byggnad i sig!

Det blev smörgås- och fiklunch på museet.
 
Sen blir det ett litet tidshopp där vi åkte tillbaka till Zinkensdamm och dumpade av saker vi hade köpte och vilade våra fossingar lite innan det blev dags för restaurangjakt. Det är ju inte lätt alls. Men vi hamnade på ett ställe som var precis vad vi sökte och maten var mycket god!
 
Sen åkte vi till Hötorget där det blev biodejt! Vi såg Don't breath som var en läskig men bra film!
 
Slut på lördagen!
 
Söndagsbilderna får ni se imorgon! :)
 
Nu ska jag äta lunch och sen åka och tjäna lite pengar.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men hej vilka fina stockholmsdagar! Så mysigt med en höstutflykt sådär! :)

    2016-10-19 | 12:11:14

Kommentera inlägget här: