majjaeriksson

Missar och hitar

Kategori: Maja

I tisdags fick jag det märkligaste fel-sms:et jag någonsin har fått och när jag några timmar senare fick kanske det finaste sms:et jag någonsin fått så kom jag på att jag kunde göra någon slags liten typ lista med små saker från vardagen som varit antingen en miss eller en hit. För livet är ju båda delarna.
 
- Detta var alltså en miss:
 
 + Och detta en hit<3:
 
- Senare på tisdagen skulle nästa miss inträffa. Jag jobbade till stängning på huvudbiblioteket och ropade ut i högtalarna att "nu är klockan 8.00 och biblioteket stänger för dagen", jag menade förstås 20.00....
 
+ Drygt en timme senare var det dags för en hit. Frukostmiddag. Det är inte alltid läge för frukostmiddag, men när det är det och det blir riktigt bra, ja då är det en riktig hit.
 
- Över till gårdagen. Jag skulle fixa i sovrummet och min vanliga klantighet, som efteråt hade varit så enkel att undvika, slog till. Jag hade ner en inglasning...
 
+ Slutresultatet blev ändå en hit i mina ögon!
 
- På kvällen blev det ugnspannkaka. Den blev dock lite annorlunda denna gång. Lägg märke till hur den går från väldigt mörk och platt, till ljus och fluffig...
 
+ Sist men inte minst. Lite tidigare igår lyckades jag lite bättre då jag 1. promenerade mellan regnskurar och 2. fick ordning på kaoset som tidigare (läs: för alltid) varit min garderob. Plastkorgar i olika färger blev en garderobshit!
 
Lite glimtar från livet i all sin enkelhet. Må din framtid fyllas av fler hitar än missar, även fast ju livet inte vore livet utan några missar här och där också. ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    åhhh lilla Vera!!! Så söter så!

    2016-10-20 | 11:57:04
  • Freja säger:

    Haha! Stackars kaninen o gulliga Vera!

    2016-10-21 | 11:57:29

Kommentera inlägget här: