majjaeriksson

Novemberfrost

Kategori: Maja

Jag skulle ha jobbat idag men när jag vaknade kände jag mig inte helt kry. Jag kände av halsen redan igår och idag känns den mer. Näsan rinnig och allmäntillståndet lite så där yrsligt.
 
Det kändes lite jobbigt att sjukanmäla mig eftersom jag ju redan är plan B som vikarie liksom. Men jag kände inte att jag orkade åka in för att stå och snörvla i en disk och torka snor bland böcker hela dagen. Det är ju inte så fräscht eller mysigt för någon inblandad.
 
Så jag låg kvar i sängen.
 
Och sen tog jag mig till soffan. Med en krya-på-mig-frukost-bricka. Och täcke och kudde.
 
Alldeles nyss gick jag ut i den frostiga världen och köpte halstabletter och nu ska jag läsa ut en bok som skulle varit återlämnad igår. Jag känner mig ju inte som världens bästa biblioteksassistent idag direkt...
 
...men jag tar igen det nästa vecka!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Krya på dig Maja! (Te te te te te... så blir du frisk!)

    2016-11-04 | 22:17:22
  • Mormor säger:

    Hoppas du kryat på dig😄

    2016-11-06 | 23:44:44

Kommentera inlägget här: