majjaeriksson

Lediga torsdagen

Kategori: Maja

Och så blev det en sådan här ledig torsdag igen. Jag gillar det. Det är en perfekt liten mellanlandning när jag, som denna vecka, har jobbat duktigt tre dagar och ska jobba duktigt imorgon och sen vara ledig i helgen. Jag gillar det.
 
Dagen började med att jag läste ut en bok. Toner i natten av Jojo Moyes. Den påminde om Livet efter dig och Arvet efter dig av samma författare och jag tyckte om dom alla tre. Det handlar liksom om livet och relationer och starka känslor och även fast historierna är rätt dramatiska och stora så känns det ganska verkligt och fint. Så där har ni ett (eller tre) lästips från mig till er.
 
Jag tvättade också på morgonen. Eller det sköter ju tvättmaskinen, men jag la i och hängde upp. Och så gjorde jag mig en smoothie i ett soligt kök.
 
Vid kvart i tio snapade jag iväg bilden nedan. Jag såg inte förrän nu att jag hade skrivit lite tokigt, men det finns väl inget som inte kan fixas med lite paint? ;)
 
Jag tog min kalufs och gick till stan och bad att få den avklippt helt enkelt. Och på torget julpyntades det.
 
Efter att ha lämnat den utlästa boken på bibblan gick jag hem igen och diskade och lite sånt mindre kul. Och sen blev det lunch, Bonde söker fru och handlar-lista-klurande.
 
En av sakerna jag skrev på listan var "gammalt hederligt godis" och man måste ju köpa det som står på listan.
 
Och nu sitter jag här! Med några godisbitar i magen och med ganska mycket mindre hår på huvvet!
 
Nu ska jag göra mig lite té och sen ska jag nog pyssla på något vis innan jag ska göra middag till mig och Philip!
 
Fredag-måndag är jag gräsänka så jag kanske återkommer med en sådan rapport. Eller nått.
 
Maja.

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Snyggt hår tror jag 😜 bättre bild önskas 😃

    2016-11-24 | 20:10:51
  • Freja säger:

    Fin frilla och mysig dag, tummen upp👍🏼😊

    2016-11-24 | 21:43:27
  • Mormor säger:

    Så fin du blev👍🏼💕

    2016-11-24 | 23:01:26
  • Faster säger:

    Det var trevligt att se dig o växla några ord på bibblan 😊

    2016-11-25 | 18:53:08

Kommentera inlägget här: