majjaeriksson

En helg i Nyköping

Kategori: Maja

När jag skriver detta är det en gó söndagkväll och vi har varit hemma några timmar efter en trevlig vistelse i Nyköping. Det var alltså jag, Philip, mamma och Ellen som åkte tåg till Lisa och Vera igår och idag kom pappa och så åkte vi bil hem på eftermiddagen. Fast lite mer än så vill jag berätta och visa och komma ihåg i framtiden.
 
När vi kom fram möttes vi av en lapp på dörren och insåg att det inte var läge för tjo och tjim och att vi tyvärr fick vänta lite till med att krama Vera.
 
Lisa bjöd på broccoli- och skinkpaj och sen delade vi faktiskt upp oss lite. De andra åkte till stallet och jag och Philip, som inte fick plats i bilen, gick en sväng på stan. Vi besökte bland annat retroverket, Philip köpte en vinterjacka och så köpte vi med oss fika hem till oss och de andra.
 
Och så återförenades vi för fika. För att några timmar senare splittras igen. Jag och Philip tog nämligen varsin burgare på Olearys och såg på Philips lag Bayern München som tyvärr förlorade, medan de andra stannade hemma.
 
Hopp till nästa dag och dagens dag och söndag. Pappa kom med bilen och vi åkte på julmarknad. Julmarknaden låg ungefär en halvtimme bort, vid Öster Malma slott. Efter att ha kört en liiiten bit för långt - vi missade en stor skylt där det stod julmarknad och jag hade dessutom en vägbeskrivning i min hand... - kom vi fram.
 
Marknaden var alltså vid/i ett ståtligt slott vid en fin liten sjö. Och det bjöds på fint väder dagen till ära!
 
Vi träffade på några sköna lirare.
 
Och insåg att julen kanske inte behöver vara lika dan varje år och se lika dan ut i varje stuga... Bara fantasin sätter gränser!
 
Återigen blev det burgare. Men den här gången viltburgare och till kanske lite finare utsikt (förlåt Olearys).
 
Kram!
 
Imorse hade vi en liten photoshoot och det visade sig att en av personerna på bilden ovan var en riktig modell så imorgon bjuds det nog på lite porträtt. :)
 
En trevlig helg helt klart! Nu dröjer det två veckor tills jag får träffa Vera igen och då är det julmarknad igen, fast det blir på en annan ort det och med delvis annat sällskap.
 
Nu ska jag dricka hallonté som jag köpte (läs: fick) på julmarknaden!
 
Maja.

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Tack för en trevlig helg! Ser framemot lite bilder på min lilla fotomodell 💕

    2016-11-20 | 21:01:56
  • Faster säger:

    Åhhh vilken mysig helg!!!

    2016-11-20 | 21:38:35
  • mormor säger:

    Härlig helg!!
    Vilken sötnos du kramar💕

    Kram

    2016-11-21 | 10:47:27
  • Freja säger:

    Åh så mysigt! Ser fram mot nästa julmarknad! 🎅🏼

    2016-11-21 | 15:54:35

Kommentera inlägget här: