majjaeriksson

Halvvägs genom mars

Kategori: Maja

Det känns inte alltid toppenbra att alldeles vimmelkantig och med morgongrus i ögonen ta sig upp och för sig själv upprepa mantrat 'jag är redo för 10-19, jag är redo för 10-19...', göra sig klar, stirra på mobilen och sedan inse att mantrat för dagen måste bytas ut. 'Det blir en mysig hemmadag, det blir en mysig hemmadag...'.
 
Det går ju inte alltid att fokusera på det positiva - men jag ger det ett försök till:
 
- jag har en sysselsättning att skriva på mitt cv
- jag trivs med den sysselsättningen
- de flesta passen får jag i förväg på mailen
- jag klarar mig med den lönen jag jobbar ihop
- imorgon ska jag jobba 10-18
 
- idag kan jag göra vad jag vill
 
 
Jag använder mig flitigt av listsystemet. Gör en Att-göra-lista där jag blandar nytta med nöje. Bläddrar i kalendern och konstaterar att jag inte behöver bläddra så långt innan jag vill stanna upp. Skriver in jobbtimmar. Googlar på kakeldekor. Luktar på basilikan som växer på fönsterbrädan. Stickar 45 centimeter och siktar på 300. Gånger 2. Får hjärtan i sms.
 
Promenerar till bibblan och lånar en bok.
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: