majjaeriksson

Det är något som inte stämmer

Kategori: Maja

Igår läste jag ut en bok som jag hämtade från en reservationshylla i förrgår. Nämligen denna:
 
 
Du har säkert hört talas om den här boken. Den är ju skriven av Martina Haag, handlar om en skilsmässa och ska vara högst personlig. Huvudpersonen heter dock inte Martina, utan Petra. Det handlar om hur hon känner att det är något som inte stämmer när det kommer till hennes man som hon har varit tillsammans med i femton år och har två barn tillsammans med. Han vill skiljas, det kommer fram att han har varit otrogen och hon överlever.
 
När jag läste boken kunde jag verkligen känna av hennes känslor av panik, ensamhet, tomhet, ilska, sorg osv. osv. Det är en vidrig historia, men den gick bra att sträckläsa, för hon hittar ju ut på andra sidan till slut.
 
Det blev att jag fotade av en himlans massa stycken ur boken, vilket ju är ett starkt betyg i sig.
 
 
 
 
 
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: