majjaeriksson

Vi har flyttat!

Kategori: Maja

Tack vare Freja, storasyrran, Philip och inspirationen inifrån (gud vad larvigt) är jag nu tillbaka! Philip påpekade att jag om ett år kommer ångra mig om jag inte bloggar så här i flytt-tider och jag tror att han har rätt.
 
Sedan i tisdags bor vi på en ny adress, Philip och jag. Officiellt är ju inte våran flyttdag förrän nu på fredag, men eftersom Philips mamma hade denna lägenhet innan så gick det ju att tjuvstarta lite. Det känns bra allting även fast det har varit och fortfarande är rätt så rörigt. Men snart kommer allt vara fint och i ordning och som vi vill ha det. Jag tänkte visa er tre små bilder från vårat hem idag. Som ni kanske minns har min kamera kastat in handduken så jag får hålla till godo med mobbens kamera... När hela hemmet är "klart" ska jag nog låna en bra kamera så att allt förevigas på ett rättvist sätt.
 
Vi har en bokhylla, en ganska så liten, men väldigt fin, och jag har placerat böckerna i färgordning precis som jag har drömt om så länge. Wrestlingböcker trängs bredvid litteraturböcker, fiskeböcker och vanlig skönlitteratur. Och på den gröna avdelningen sitter Maja.
 
I köket har vi fyra pinnstolar - en gul, en röd, en grön och en blå. Vårens projekt som blev så lyckat! På varje stol ligger en liten orange sittdyna från IKEA och på bordet ligger just nu en orange lampa som kanske kommer upp framöver, om det går att byta sladd för den som sitter i lampan nu är lite för kort.
 
Jag tror att vi kan få till en riktigt fin skrivbordshörna. Jag hoppas att stringhyllan kan skruvas upp framför skrivbordet och att båda växtaffischerna kan få plats på väggen. Jag är nöjd med den gröna stolen som jag hittade på Hjärta till hjärta för 40 riksdaler.
 
Vad tror ni? Visst kommer det bli bra allting! :)
 
Jag har redan idag en liten idé på vad jag kan tänkas visa er imorgon och som ni kanske förstår är även det inredningsrelaterat!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Först: wohooo! Hurra hurra! Maja är tillbaka, äntligen, en efterlängtad comback, ett hål i mitt surfande är fyllt! Sen: hu så fint och Majigt det ser ut att bli i eran nya lya! Ser fram mot fler inspirerande lgh-bilder!

    2016-06-26 | 23:52:23
  • Faster säger:

    Åh va härligt med flytten o fint ser det ut!!

    2016-06-29 | 14:21:55
  • mormor säger:

    Du har varit saknad- hurra för att du är tillbaka!

    2016-06-29 | 20:32:00

Kommentera inlägget här: