majjaeriksson

Ledig vecka - dag 1

Kategori: Maja

Jag är ledig hela denna vecka. Jag tänkte att det kunde vara bra eftersom det var på fredag vi skulle ha flyttat, men nu har vi ju redan flyttat. Fast den gamla läggan ska städas och i den nya ska det ju fixas, så det blev inte så tokigt ändå. Såhär på måndagen och efter blogg-comebacken har jag en tanke om att just blogga om alla veckans sju dagar, vi får se om jag håller i. :)
 
Numera vaknar jag på en sommaräng. Nästan. Vi har en ny stor säng, med nytt lakan och nya sängkläder. I sovrummet har vi en fransk balkong också. Bra grej.
 
Dagens roliga projekt var lamppyssel. Lampan nedan såg ju inte så jätterolig ut i det där läget som ni ser.
 
Så jag hittade ett fint tyg ute i Sonnorp som jag klippte remsor av och med limpistolens hjälp klädde lampan med.
 
Jag har bara gjort den ena så här långt, men jag känner mig nöjd! Precis lagom stort projekt så där.
 
Dagens tråkiga projekt var helt klart att städa spis och ugn i gamla läggan...
 
När jag hade städat lite tog jag en promenad och salladslunch vid kanalen.
 
Och när jag kände mig klar i gamla läggan för dagen tog jag med mig ett litet flyttlass ner till bilen och så åkte jag till affärn där jag bland annat köpte med mig godsaker till dagens middag som jag sedan lagade till Philip och mig. Färskpotatis, zucchini, paprika, rödlök, vitlök och tomat i ugn och så stekt lax, tzatziki, vattenmelon och granatäpple till det. 10 av 10 gafflar. Fullpott!
 
En bra semestermåndag har det varit. Ska fira med en glass snart! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Bra jobbat med både roligt o städigt! Och den där lampan var bland det snyggaste jag sett i lampväg! (Avis! ;)) Den kommer bli sketafin!

    2016-06-27 | 22:52:11

Kommentera inlägget här: