majjaeriksson

Hej sommaren!

Kategori: Maja

Juni är här och sommaren är här! Är det inte gött så säg! (vilket märkligt uttryck, säg vadå?)
 
Här tycker jag att vi slänger in lite sommarbilder innan bladdret drar igång:
 
 
 
 
 
Nu kände jag att jag saknar kameran... </3
 
Jag har mycket och lite blandade känslor inför sommaren. Det känns som att jag, som alltid, vill mycket med den här sommaren samtidigt som jag ska jobba mycket. Jag kommer varva museijobb med biblioteksjobb. Det mesta jag kommer vara ledig på raken är 7 dagar och det mesta jag kommer jobba på raken är 11 dagar... Men pengar blir det ju och det behövs nu med tanke på flytten då hyran höjs och vi måste inhandla vissa lite dyrare grejer som säng till exempel. Självklart kommer jag hinna med att ha bara sommar också. Man får ju påminna sig om hur härligt långa dagarna är på sommaren.
 
Jag kommer ha tid att baka och äta rabarberpaj, sola, bada, gå barfota, plocka smultron, ro, äta utomhus osv osv osv. Och dessutom är lite härligheter inplanerade:
 
- Jag ska på kusin Heddas student.
- Jag ska gå på Tuvas dop och sova i Falun en natt.
- Jag ska bjuda släkten på inflyttningsfika.
- Jag ska roadtripa med Philip och sova på en (antagligen värmländsk) herrgård en natt.
 
Fast jag behöver inte blicka så långt fram för sommarhärligheter för till exempel på söndag så blir det frukost i naturen. Men mer om det då! :D
 
Välkommen sommaren!

Kommentarer

  • Freja säger:

    Fina sommarplaner! Så bra som du är på att hitta på finsaker i vardagen så blir jobbet inga problem tror jag! O Tuva ser fram mot att få träffas på dopet! :D

    2016-06-02 | 21:37:19
  • mormor säger:

    Du får säkert en helt underbar sommar, trots ganska mycket jobb!
    Vi kanske ses i Toka någon gång!
    Kram

    2016-06-04 | 00:07:06
  • mormor säger:

    Du får säkert en helt underbar sommar, trots ganska mycket jobb!
    Vi kanske ses i Toka någon gång!
    Kram

    2016-06-04 | 00:07:13

Kommentera inlägget här: