majjaeriksson

Kvällsfika och fotoprojekt 2016

Kategori: Maja

 
Hej från kvällsfikat!
 
Det blev en hemmadag idag. En ganska så behaglig sådan tycker jag. Förutom att jag har bakat chokladbollar har jag bland annat promenerat en sväng.
 
Jag gick ner på kanalbanken.
 
Tanken är nämligen att årets fotoprojekt ska bli att fota samma vy vid Platens grav varje månad. Först hade jag tänkt att jag skulle ta varje månads bild från samma vinkel som bilden nedan - för där tycker jag att det är fint och just där vid staketet till höger stod jag och väntade på Philip den 2 februari 2014. Det var där vi träffades första gången.
 
Fast sen gick jag vidare och när jag var mitt emot Platens grav på andra sidan kanalen insåg jag att den vyn nog kommer bli bättre trots allt. Där får man en bättre överblick och årstidernas skiftningar kommer synas bra i träden, slänten och ja, hela vyn förstås. 
 
Tanken är alltså att ta samma bild mellan den 10:e och 20:e i varje månad. Vad tror ni? Jag tror det kommer bli en fin radda med bilder i december sen! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Fotoprojekt o chokladbollar! Wow alltså!

    2016-01-14 | 21:01:06

Kommentera inlägget här: