majjaeriksson

En inomhusutflykt

Kategori: Maja

Jajemen, du läste rätt - idag har Philip och jag som oftast gör utomhusutflykter gjort en riktigt civiliserad en. Det hela började med att jag steg upp vid halv åtta för att göra mig redo för eventuellt jobb, men det blidde inget... Och så satt jag där efter frukost med en god bok och en matchade karamell och det var väl i och för sig inte helt åt fanders...
 
...fast jag kände mycket starkt att här kan jag inte sitta i soffan hela dagen så jag tog med mig Philip på utflykt. Först åkte vi till Brunneby där vi plockade på oss lite smått och gott (vad får ni se några bilder ner).
 
Och sen for vi vidare mot Tornby/Linköping. Vi besökte tre secondhand-affärer som vi inte besökt tidigare, men där blev det inget köp. Trots att paketet nedan kändes som ett fynd. ;)
 
På Ikanohuset åt vi lunch - jag åt pasta och Philip åt raggmunk.
 
Och efter att ha kollat i lite affärer och gått runt och haft det rätt bra åkte vi hemåt. Det vi köpte på Brunneby ser ni nedan - rotfruktschips, några slags ostflarn, chilisås med nukelär hetta (hjälp), fröknäckemix, flädercider, ölkorv och hallonmarmelad. Jag gillar Brunneby! :)
 
När vi var på TGR i Ikano kunde jag inte motstå den lilla tekannan+koppen som ni ser nedan. Blev bara tvungen att slå till och så fick redan en nykomling flytta in på Stringis.
 
På IKEA köpte jag en träkruka som jag tänkte plantera eken i, men det tar vi en annan dag! Nu tänkte jag kolla vad som är på gång på biblioteket inne i Linköping för imorgon ska jag jobba där en stund och då är det bra att vara lite förberedd. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Jaa visst är Brunneby helt underbart!!! O vilken fin kopp o kanna 👍

    2016-01-27 | 17:08:56

Kommentera inlägget här: