majjaeriksson

Sedan sist

Kategori: Maja

Okej, jag inser att rubriken kan tyckas lite larvig. Hur mycket kan egentligen ha hänt sedan sist? En del ändå. Förutom att jag har jobbat lite både fredag, lördag och söndag så finns det väl några saker som jag ändå tycker att det kan vara värt att rapportera om/komma ihåg i framtiden för egen del.
 
Vår 2014.
 
I fredags hände en underlig grej. Ni kan sänka era förväntningar, men för mig var det en konstig upplevelse. Jag hade tänkt åka in på ett möte i Linköping, ett möte för alla som jobbar i receptionen på bibblan. Mötet började halv nio och det hade ju passat mig alldeles utmärkt att då ta tåget som går halv åtta. Det gjorde jag inte. Jag hittade på en egen avgång och gick istället hemifrån när det riktiga tåget skulle avgå. Halvvägs till stationen kom jag på att det går inget tåg kvart i. Varje dag, hela dagarna, går tåg två minuter över och två minuter över halv. Och det vet jag. Det var lite läskigt rent av. Blev nästan lite orolig för mig själv. Och så gick jag hem igen. Det blev inget möte för mig.
 
Vår 2014.
 
I lördagskväll skulle vi göra verklighet av en julklapp som lillasyster Ellen och hennes Per fick av mig och Philip. De fick nämligen ett fint kort (här kan ni se mitt ansikte i en pizza framför er... ;)) med rimmet: "Ni får en kväll med oss, bowling och pizza förstås!" Det var roligt att spela bowling och det var gott med pizza. En bonus blev att storasyster, som var på besök, också hängde på och att jag, när jag la handen på hennes mage, kände en liten krabat där inne. Det var en fin upplevelse och jag längtar tills den lilla kompisen kommer till världen.<3
 
Vår 2014.
 
Igår åt jag och Philip söndagsmiddag i hans barndomshem tillsammans med hans föräldrar. Det var som vanligt väldigt trevligt sällskap och god mat + efterrätt. Och även söndagen bjöd på en bonus. Jag vet inte när det började, men det har pratats om att Philip och jag kanske möjligtvis skulle kunna ta över Philips mammas lägenhet som hon inte behöver längre. Vi har tassat lite kring ämnet, men igår tog vi ett kliv fram i processen - om det är okej från hyresvärden, vilket det troligtvis är, så flyttar Philip och jag in i sommar. Det känns så himla himla bra. Jag längtar efter en flytt på så många sätt. Allt från att ha mitt namn på en dörr till att verkligen få bygga ett nytt hem tillsammans och att få bo på ett ställe där vi verkligen kommer trivas. Lägenheten är jättefin och ligger jättebra och allt känns jättebra. I sommar ska ni få ett Vi-har-flyttat-det-här-är-vår-nya-adress-kort.
 
Helt okej uppdatering, eller hur? :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken mysig helg och grattis till lägenheten!! :)

    2016-02-22 | 10:51:40
  • Moa säger:

    Åh grattis till läggan!! :D

    2016-02-22 | 15:05:52
  • mormor säger:

    Kul om ni får lägenheten! Den ligger ju perfekt, där känner jag mig hemma!

    2016-02-23 | 15:53:53

Kommentera inlägget här: