majjaeriksson

Min hjärtedag

Kategori: Maja

Vilken larvig rubrik. Den ångrar jag. Syftet med inlägget är i alla fall att berätta om min Alla hjärtans dag.
 
Jag och min sambo vaknade upp på landet. Vi bestämde oss för att åka dit och sova i tystnaden efter att våra gäster åkt hem till sitt igår. Åh, vad fint! utbrast jag när jag drog upp rullgardinen och möttes av synen nedan.
 
När vi hade ätit lite frukost och lite snabbt tackat för sovplatsen åkte vi hem till stan igen. Jag duschade och klädde på mig glada strumpbyxor. Så att det inte skulle bli begravningskänsla ni vet. Och så packade jag min lilla favvoväska.
 
Klockan 12.02 tog jag pendeln mot Linköping. För lite jobb på ett soligt bibliotek. Jag fick hoppa in tre timmar för att byta av en kollega som skulle sjunga i Bokbandet. Alla hjärtans dag till ära.
 
Klockan fyra stängde biblioteket och strax därefter struttade jag igenom stan mot tåget hem.
 
När jag kom hem fann jag Philip i köket. Han lagade köttfärssås och bönpasta (rekommenderas). Och jag blev överraskad med en blombukett och en trisslott!<3 Och av Philis mamma hade vi fått en godispåse med röda godisar och så en kram-sten. Fint!
 
Kram från mig till er!
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: