majjaeriksson

Den tjugofjärde. En onsdag.

Kategori: Maja

Imorse när jag gluttade ut bakom persiennerna såg jag en solig värld.
 
Och jag önskade för en stund att jag hade kunnat spendera min dag utomhus... Men jag kom snart på andra tankar då min frukost var en solskenshistoria i sig.
 
Ganska exakt klockan nio gasade jag iväg med bilen. Till Ljungsbro. För jobb 10-18.
 
På med namnbrickan bara!
 
Sol inne, sol i sinne.
 
Arbetsdagen flöt på bra. Det kom lagom med besökare och däremellan hade jag andra små uppgifter att fixa med. Det hann liksom aldrig bli jättesegt. Jag drabbades dock av något lite negativt vid ett tillfälle - nämligen en släng av den där berömda ålderskrisen. Vadan detta? Jo, en typ mormor yttrade följande ord till sitt typ barnbarn: "Nu får du säga hejdå till tanterna!" syftandes på mig och min jämnåriga kollega... Hej ålderskris! Annars rullade dagen som sagt på smärtfritt och ganska så fort och efter klockan 18 rullade jag hemåt och nu har jag varit hemma ett tag och väntar på middagen.
 
Imorgon är en ny dag, som inte kommer se ut som denna. Återkommer med rapport! :)
 
Trevlig kväll!
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Hihi! Vilken härlig dag, men lite för tidigt för ålderskriser än va? :D

    2016-02-26 | 10:52:18

Kommentera inlägget här: