majjaeriksson

Torsdagsutflykten

Kategori: Maja

Hej!
 
Idag har jag haft en fin dag. Förmiddagen började med diverse pyssel. Det kändes bra. Jag har på riktigt haft cravings efter kreativitet ett tag nu och det kändes skönt att råda bot på det.
 
Vid kvart över tolv promenerade jag mot stationen där jag inte tog tåget till Linköping, som ni kanske hade gissat, utan bussen till Vadstena.
 
Där jag mötte en solig kille som bara jobbade till klockan ett idag.
 
Vi åt lunch och besökte några butiker i ett ganska folktomt Vadstena. Fast vi sprang faktiskt på en kändis - Philips pappa av alla människor.
 
När det såg ut som att det brann bakom slottet åkte vi vidare.
 
Fast inte hem. Inte riktigt än. Först åkte vi en sväng till Borghamn. Philip hade ju packat med sig fiskeväskan på morgonen.
 
Det var fint.
 
Men ruskigt blåsigt.
 
Och kallare än vi trodde, så efter en stund var vi rätt nöjda och styrde kosan mot Motala.
 
Hemma igen blev det visst en ganska så lång eftermiddagslur, men nu är jag pigg igen. Nej, men vaken iallafall.
 
Vilken riktig bradag!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken finfin utflykt! Ibland behöver äventyret inte vara så långt borta!👍🏼

    2016-12-10 | 12:07:05
  • Mormor säger:

    Vilken fin dag ni hade trots blåsten👍🏼😀

    2016-12-10 | 14:05:07

Kommentera inlägget här: